POŠTOVNÉ

1.Doporučené psaní

60,-Kč

2.Balík do ruky

119,-Kč

V případě dodání zboží na dobírku je připočtena k ceně poštovného 40,-Kč.

 

 

Bankovní spojení FIO banka

2200723958 / 2010


KONTAKTY

Obchodní oddělení

tel:+420732344844

email:

biokado@seznam.cz


 

Bylinkářství

Nákupní 426/1

736 01   Havířov - Šumbark

Provozní doba

Úterý 9:30 - 17:00 hod

Středa 9:30 - 17:00 hod

Čtvrtek 9:30-17:00 hod


IČ:01475321

DIČ:CZ01475321

Spisová značka:

C 55920 vedená u Krajského soudu v Ostravě

 

 


Úvod » Super potraviny » Chia semnínka 1000g


        

Chia semnínka 1000g

Salvia hispanica

akce

skladem

 

Číslo produktu: 2040
naše cena bez DPH: 168 Kč
naše cena s DPH (15 %):
193 Kč
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Jedná se o drobná semínka šalvěje hispánské (salvia hispanica).Původní obyvatelé Ameriky, Aztékové, ale i Indiáni, neměli svůj život lehký. Semínka čia jim pomáhala překonat drsné podmínky a obstát během válečných výprav. Indiáni i Aztékové měli vždy zásobu semínek čia s sebou. Při cestách mezi kaňony a rozbouřenými řekami se jim tento vydatný zdroj energie velmi hodil. Naši předkové velmi dobře věděli, jako poklad v semínkách čia mají. Aztécká strava, ve které byly zahrnuty nejen semínka čia, ale také fazole, amarant a kukuřice, splňuje výživové požadavky, které stanovuje dnešní Světová zdravotnická organizace. Název semínek čia má původ v aztéckém slově „chian“, což znamená „olejnatý“. Co se týče slova „chia“, najdeme ho i v názvu mexického státu Chiapas, který se nachází na jihovýchodě Mexika. Pokud hledáte opravdu vydatný zdroj mnoha proteinů, sacharidů, mastných kyselin, antioxidantů a celého spektra potřebných prvků, jsou pro Vás čia semínka jako stvořená.

Chia a lidské tělo:

Účinky chia semínek na lidský organismus jsou velmi pestré. Tím, že chia semínka obsahují celou řadu živin a důležitých látek, prospívají tělu v mnoha směrech. Nejpodstatnější jsou hydrofilní vlastnosti chia semínek. Semínka na sebe dokáží vázat vodu a tvoří jemný, lehce stravitelný gel. Hydrofilní vlastnosti můžeme pozorovat již po několika minutách, co je smícháme s tekutinou. Čím déle jsou semínka v tekutině, tím se kolem nich vytvoří kompaktnější gelová vrstva. Gel je hustý v závislosti na použité tekutině. Konzumace semínek chia přispívá k vnitřní hydrataci těla. Díky tomu lze mnohem snáze zvládnout náročné fyzické či psychické aktivity. Gel se z chia semínek stane nejen ve vodě, ale také v jogurtu, ovocné šťávě, mléku a podobně. 

Chia semínka lze konzumovat i v celku. V žaludku se z nich za působení žaludečních šťáv stane gel, který má funkci fyzické bariéry. Díky tomu dochází ke zpomalení procesu trávících enzymů. Tím, že tělo pomaleji tráví polysacharidy na glukózu, je ovlivněna hladina cukru v krvi. Konzumace chia semínek je vhodná pro diabetiky, sportovce či lidi, kteří dodržují dietu. Mnoho praktických lékařů doporučuje chia semínka také kojícím matkám a dětem. 

Díky vysokému obsahu zdravých tuků, Omega-3 mastných kyselin, jsou chia semínka vhodná ke konzumaci před a během zvýšeného fyzického výkonu. Tyto tuky se tráví pomaleji, než cukry a tělu je tak zaručen stálý zdroj energie. Ve 100g chia semínek nalezneme 21g tuku, z čehož 62% zaujímají právě Omega-3 mastné kyseliny. 

Vzhledem k vysokému obsahu zdravých tuků a také vlákniny, mají chia semínka značné sytící vlastnosti. Jsou výborným pomocníkem během zdravého hubnutí. Chia semínka se využívají i proti různým druhům zánětu. Velké množství antioxidantů a skořicových kyselin přispívá k výrazným protizánětlivým účinkům. Semínka chia užívají i lidé, kteří mají problémy s pokožkou, vlasy či nehty. Obsažené živiny přispívají k menší lámavosti a větší pružnosti vlasů a nehtů.

Co Chia semínka obsahují

Pokud u různých druhů semínek chia narazíte na rozdílné Co Chia semínka obsahují, nelekněte se. Semínka chia mají skutečně rozdílné Co Chia semínka obsahují v závislosti na půdě a klimatických podmínkách, ve kterých jsou rostliny šalvěje pěstovány. Značně oblíbené jsou semínka chia Aida Organic, která mají velmi bohatý nutriční profil.

Semínka chia obsahují mnohem více živin, než celá řada populárních potravin. Nalezneme v nich 3x více železa, než ve špenátu, 2x více draslíku než v banánech a 5x více vápníku než v mléce. To však není všechno, chi semínka obsahují až 9x více rostlinných Omega 3 než sója a 2x více proteinů, než ostatní semínka a zrna. 

Ve 100g semínek chia nalezneme:
Bílkoviny: 21,2 g
Sacharidy: 37,5 g
Tuky 31,4 g (z toho 20,36g Omega-3 mastných kyselin)
Vláknina: 33,7g
Sodík: 0g
Energetická hodnota semínek chia je 2194kJ/524kcal

Vápník
Semínka chia obsahují až pětinásobek vápníku, než je v mléce. Vápník, který obsahují semínka chia je pro tělo mnohem využitelnější, než ten z pasterizovaného mléka. 100G semínek chia obsahuje asi 1,2g plně využitelného vápníku. Mléko obsahuje asi pětkrát méně využitelného vápníku. Díky vysokému obsahu vápníku jsou semínka chia skvělým přírodním zdrojem tohoto důležitého minerálu. 

Omega-3
V časopisech a médiích neustále slýcháme o důležitosti omega-3 mastných kyselin. Semínka chia jsou jejich vydatným zdrojem. Omega-3 mastné kyseliny tvoří většinu (60%) z celkového obsahu tuků. Ve 100g semínek chia nalezneme 21g tuku. Omega-3 tvoří 13g z celkového množství. 

Vláknina
Třetinu hmotnosti semínek chia tvoří vláknina. Obsah rozpustné vlákniny z jejího celkového množství je asi 25%. Dospělá osoba by měla denně přijmout cca 25 – 35g vlákniny. Pravidelná konzumace chia semínek znamená dostatečná přísun vlákniny. 

Boron
Boron je minerál, který je velmi důležitý pro stavbu kostí. Chia semínka jsou skvělou prevencí před osteoporózou jak u starších osob, tak u malých dětí. Malé děti potřebují přijímat více vápníku, protože se jejich tělo vyvíjí a neustále roste. Chia semínka s otevřenou náručí přivítají i ženy, kterým se po dosažení třicátého roku snižuje množství vápníku v těle. 

Proteiny
Chia semínka jsou bohaté také na proteiny. Ty tvoří asi pětinu jejich váhy. Chia semínka jsou vhodná pro sportovce, kteří vyvíjejí velkou fyzickou námahu, ale také pro osoby držící dietu a malé děti. Chia semínka jsou univerzální potravinou, která si najde místo v každém jídelníčku. 

Antioxidanty
Pravidelnou konzumací chia semínek bude Váš organismus chráněn před všudypřítomnými volnými radikály. Chia semínka obsahují celou řadu antioxidantů jako jsou vitamíny C a E či skořicové kyseliny. Vitámíny chrání před oxidací omega mastné kyseliny a prodlužují jim tak životnost. Chia semínka jsou známá několikaletou životností, aniž by utrpěly živiny. 

Elektrolyty
Aby byla v těle zajištěna správná regulace energie a tok vody skrz buněčné membrány, je třeba pravidelný přísun elektrolytů. V semínkách chia jsou obsaženy elektrolyty jako je draslík, hořčík, sodík a řada dalších. Elektrolyty se z těla dostávají pocením. Semínka chia jsou jejich nenahraditelným zdrojem při zvýšené fyzické aktivitě.

Konzumace Chia semen:

Semínka chia lze konzumovat mnoha způsoby. Jsou bez chutí a proto je možné je kombinovat se všemi druhy pokrmů. Velmi často se přidávají do nápojů. Semínka chia můžete dát do vody, ale také do ovocného nápoje či čaje. Pokud si v domácí pekárně sami pečete pečivo, můžete si do něj přidat chia semínka, které mají mnohem vyšší hodnoty důležitých látek, než jiná populární semínka.

Chia semínka jsou oblíbenou součástí salátů, ale můžeme je přidat také do jogurtů, tvarohů, pudingů či marinád. Řada lidí si vyrábí své domácí fitness tyčinky, i do nich se skvěle hodí chia semínka. Pokud často konzumujete musli a cereálie, zkombinujte si je s chia semínky. V jihoamerické kuchyni jsou součástí téměř každého pokrmu. I v naší kuchyni si však hledají své pevné místo a již nyní je můžete najít v polévkách či vaječných omeletách.

Díky hydrofilním vlastnostem tvoří chia semínka při kontaktu s tekutinou gel. Ten lze přidat nejen do nápojů, ale také kaší tvarohů a těsta. Je jen na Vás, zda budete semínka konzumovat celá či ve formě gelu. Semínka nejsou tvrdá, jako celá řada jiných semínek a v tekutině navíc velmi rychle změknou.

Rozhodnete-li se konzumovat semínka chia formou gelu, získáte ho v poměru 1 dílu semínek na 10 dílů vody. Jednoduše smíchejte semínka chia s vodou a nechte 5 až 10 minut odstát. Poté směs zamíchejte a smíchejte ji s nápojem či pokrmem dle libosti. Pokud necháte semínka odstát déle, pojmou ještě více vody a budou mnohem měkčí. Gel bude mnohem hustší a lze jej v lednici skladovat i více, než týden. Gel můžete okamžitě použít a konzumovat ho s pokrmem dle Vaší chuti.

 

Složení: 100% semena Chia.

Užívání:  1lžička max. denní dávka 2lžíce semínek chia denně přidáním do pokrmů nebo sníst a zapít.

Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: